Piagam Pelanggan - PPD Tanah Merah

Juang Untuk Juara | Biasakan Yang luar Biasa

Piagam Pelanggan

Kami Warga Pejabat Pendidikan Daerah Tanah Merah dengan penuh tekad dan iltizam, berikrar dan berjanji akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk :

PERKHIDMATAN KAUNTER

  1. Memastikan petugas kaunter sentiasa peka dan responsif kepada kehendak-kehendak pelanggan dengan sentiasa memberi layanan dan perkhidmatan yang mesra, cekap dan segera dari mmasa ketibaan pelanggan.
  2. Memastikan pelanggan sentiasa mendapat maklumat yang jelas dan tepat.
  3. Memastikan setiap aduan bermaklumat lengkap yang diterima dikeluarkan surat akuan terima kepada pengadu dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh terima aduan dan surat jawapan hasil siasatan akan disampaikan kepada pengadu bermaklumat lengkap dalam tempoh 5 hari bekerja dari tarikh disahkan.
  4. Memastikan segala pendapat, cadangan serta teguran yang membina dapat dilayan dengan segera.

PENGURUSAN SEKOLAH

  1. Memastikan segala maklumat terkini mengenai pendidikan dapat disebar dengan cekap dan betul.
  2. Memastikan pertukaran pelajar diuruskan serta-merta
  3. Memastikan penempatan pelajar diuruskan dalam tempoh 24 jam.
  4. Memastikan rayuan penempatan dan pertukaran pelajar diselesaikan dalam tempoh 1 hari bekerja
  5. Memastikan semua kanak-kanak mengikut umur yang ditetapkan mendapat tempat belajar pada hari pertama sesi persekolahan baru dimulakan.
  6. Memastikan semua murid menerima pendidikan yang berkualiti berasaskan kurikulum yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia
  7. Memastikan semua murid terlibat secara aktif dalam aktiviti anjuran KPM, JPN, PPD dan sekolah dalam usaha memperkembangkan potensi diri secara seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani
  8. Semua program sokongan pendidikan diagih secara adil dan telus kepada pelajar yang berhak.
  9. Menempatkan guru-guru ke sekolah-sekolah tidak lewat dari tiga minggu setelah menerima senarai guru maktab dan unirversiti dari Kementerian Pendidikan Malaysia dan memastikan bahawa semua sekolah sentiasa dibekalkan dengan guru-guru yang secukupnya mengikut keperluan sekolah dua minggu sebelum sekolah dibuka.
  10. Memastikan surat penempatan guru dan pertukaran guru ke negeri atau daerah dapat diuruskan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh senarai guru diterima atau dari tarikh permohonan diluluskan.
  11. Memastikan urusan dan keputusan dilaksanakan secara integrity, telus, adil dan bertanggungjawab.

PENGURUSAN PERKHIDMATAN DAN LATIHAN
  1. Mengurus dan menyelesaikan masalah perjawatan dan perkhidmatan personel dari segi pelantikan, pengesahan, kemasukkan ke jawatan berpencen dan lain-lain dalam tempoh satu bulan dari tarikh penerimaan diisi.
  2. Memaklumkan kekosongan semua jawatan kepada Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan enam bulan sebelum tarikh persaraan kakitangan

  • PENGURUSAN KEWANGAN
      1. Memastikan semua bil dan tuntutan diproses dan dibayar dengan segera tidak lewat dari 14 hari dari tarikh diterima dengan lengkap dan sempurna.
  • PENGURUSAN PEPERIKSAAN

      1.  Memastikan setiap calon yang telah mendaftar dapat menduduki peperiksaan mengikut jadual dan prosedur yang ditetapkan.
      2. Memastikan semua urusan peperiksaan awam dilaksanakan tanpa cacat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Menu